IntermeZZo groeit en verhuist naar eigen pand

IntermeZZo, het nazorgcentrum voor mensen met kanker en hun naasten, gaat verhuizen naar een grotere locatie. Het nieuwe onderkomen ligt aan de andere zijde van het ziekenhuis, aan de Dr. Van Thienenweg 1A. Zo blijft nazorg dicht in de buurt van Isala en het Oncologisch centrum.
Waarom verhuizen?

Vanaf 2010 is het nazorgcentrum gevestigd in een deel van het B-gebouw van Isala. IntermeZZo groeit hier letterlijk uit haar jasje vanwege het toenemend aantal bezoeken en activiteiten. De samenwerking met Isala Oncologisch centrum, die verder geïntensiveerd wordt, zal ook bijdragen aan verdere groei. Manager Corine den Hollander legt uit: ‘Het KWF en ook het overkoepeld orgaan IPSO, geven aan dat IntermeZZo een voorbeeldhuis is in Nederland. Daar zijn we natuurlijk trots op en dat willen ook waarmaken! We kunnen onze ambitie, een forse kwaliteitsslag in psychosociale ondersteuning vanaf het moment van diagnose, realiseren in het ruimere pand. In samenwerking met de ondersteuningsconsulent van Isala Oncologisch centrum, komt psychosociale nazorg bij elke patiënt op tijd in beeld. Samen kunnen we patiënten ondersteunen de regie te hernemen op het eigen leven met kanker. Kwaliteit van leven voor ieder individueel zal daarbij centraal staan.’

Meer ruimte, betere kwaliteit

In het pand op het terrein van het Waterschap, waarin voorheen kinderopvang Partou was gevestigd, krijgt IntermeZZo bijna drie maal zo veel ruimte. De verhuizing zal in februari 2018 plaatsvinden. Voorafgaand wordt het pand getransformeerd van ‘kinderopvang’ naar ‘nazorgcentrum’. Gaandeweg worden de ruimtes efficiënt en sfeervol ingericht. Corine: ‘Samen met een aantal vastgoedbeheerders, Isala, verschillende sponsoren en Roparun, zijn we bezig alles te realiseren. Een deel van de kosten die gepaard gaan met verbouwen en inrichten zijn afgedekt. Wie ideeën, middelen of financiën heeft of weet, is van harte welkom om deze aan te reiken. Bel me gerust (038) 424 60 88.’